maanantai 18. elokuuta 2014

Ensimmäiset tunnelmat Sveitsistä

Lauantaina koitti vihdoin se päivä, jota olen odottanut jo viime syyskuusta! Lähdin Helsinki-Vantaan lentokentältä 8.05 kohti Geneven lentokenttää. Lento sujui hyvin ja tutustuin vieressäni istuneeseen suomalaiseen naiseen, joka asuu nykyään Sveitsissä perheensä kanssa.

Lentokentällä minua oli vastassa Sveitsin YFU:laisia sekä host-perheen äiti, isä, keskimmäinen veljistä sekä sisko. Nuorin veljistä oli jäänyt kotiin odottamaan saapumistani. Sain oman huoneeni alakerrasta (talossa on kolme kerrosta) ja purin heti matkalaukut. Lounaan jälkeen keskimmäinen host-veljeni näytti minulle Bullen kaupunkia.

Illalla vanhin host-veljeni ja hänen tyttöystävänsä sekä nuorimman host-veljeni tyttöystävä tulivat fondue-illalliselle. En ole koskaan ennen osallistunut fondue-illalliselle, joten olin tosi hyvin innoissani asiasta! 

Kaikki host-perheeni jäsenet puhuvat minulle lähes koko ajan ranskaa, mutta he osaavat onneksi myös englantia. Välillä olen ymmärtänyt pitkiäkin ranskankielisiä lauseita, mikä motivoi minua tosi paljon opiskelemaan kieltä lisää! Eilen illalla minä ja host-siskoni kiinnitimme post-it lappuja ympäri taloa, että oppisin esineiden nimiä ranskaksi. :)

Yritän ottaa seuraavaan blogipäivitykseen mukaan kuvia, jotta päivityksistä tulisi hieman mielenkiintoisempia. :D

Eero 

1 kommentti: