sunnuntai 31. elokuuta 2014

Toinen viikko



Toinen viikko Sveitsissä on mennyt todella nopeasti, mutta paljon olen ehtinyt näkemään ja kokemaan! Maanantaina minä ja host-siskoni menimme Fribourg'iin tapaamaan muita vaihto-oppilaita, jotka asuvat Fribourg'in kantonissa. Host-siskoni tunsi vaihto-oppilaiden host-sisaruksia, jotka olivat myös mukana. Menimme Belvédère nimiseen baariin viettämään iltaa, joka on ilmeisesti paras baari koko Fribourg'issa. 
Tiistaina neljä tyttöä Saksasta tuli host-siskoni vieraaksi ja he ovat täällä huomiseen asti. 
Perjantaina minä ja host-äitini kävimme hakemassa keskimmäisen host-veljeni Thun'in kaupungista, jossa hän on työskennellyt sairaalassa tämän kesän. Thun sijaitsee saksankielisessä Sveitsissä Thuninjärven rannalla. 
Lauantaina YFU järjesti Fribourg'issa tapaamisen kaikille YFU:n vaihto-oppilaille, jotka ovat ranskankielisessä Sveitsissä.  Kiersimme Fribourg'ia yhdessä ryhmässä ja leikimme hieman tutustumisleikkejä. Kierroksen päätteeksi menimme käymään vielä Belvédère baarissa. 
YFU'n kautta on myös yksi tyttö Ruotsista, jonka kanssa puhuimme lähes pelkästään ruotsia. Koko eilinen ilta menikin siinä, kun sanoin lähes kaiken isäntäperheelle ensin ruotsiksi.. 
Tänään minä, host-siskoni ja hänen saksalaiset kaverinsa sekä keskimmäinen host-veljeni menimme Charmey'hin. Menimme vuoren huipulle gondolihissillä ja tulimme vuoren rinnettä alas potkulaudalla. Potkulaudat olivat tosin vähän vahvempaa tekoa ja niissä oli etu- ja takajarrut :D. 
Huomenna Fribourg'in kantonissa alkaa vihdoin koulu. Oon odottanut jo vähän koulun alkua, sillä tänä vuonna kesälomaa minulla oli kolme kuukautta. :p Kirjoittelen koulusta sitten enemmän loppuviikosta!

Eero









  


vasemmalta alkaen, Maja, Luisa, Coline (host-sisko), Gesa, Florian (host-veli) 


Thun'in keskiaikainen linna

Thun






Thuninjärvi



Fribourg



Charmey






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti